Gra online

Blackjack

Blackjack – kasynowa gra karciana, w której gracz stara się pokonać krupiera. Zadaniem gracza jest uzyskać jak najbliżej (ale nie więcej niż) 21 punktów. Najwyższym układem kart jest tzw. Blackjack, czyli as i 10 lub figura, za który gracz dostaje 150% obstawionego zakładu.

Opracował: Admin
Opublikowano: 04.02.2018

Krupier
19
9
4
6
Gracz
19
Zakład: 10 zł
Remis
A
8
Kredyt: 1000 zł
Domyślny zakład: 10 zł


Punktacja kart w Blackjacku.
Karty od dwójki do dziesiątki mają wartość równą numerowi karty.
Figura (Dama, Król, Walet) ma wartość równą 10 punktów.
As ma wartość równą 1 lub 11, w zależności co jest lepsze dla gracza.
W Blackjacka gra się przeciwko krupierowi.
Ustal wysokość zakładu ("Zakład (-)" lub "Zakład (+)". Stawka wzrasta o 10 max. do 100. Stawkę można zmieniać przed każdym rozdaniem.
Aby rozpocząć rundę, gracz stawia zakład (naciskając przycisk "Rozdanie").
Gracz i krupier dostają po dwie karty. Obydwie karty gracza są odkryte, natomiast tylko jedna karta krupiera jest pokazana graczowi. Gracz teraz może podjąć decyzje o swoim następnym ruchu. Gracz ma następujące możliwości:
Dobrać kartę.
Nie dobierać kart (karty krupiera zostają odkryte).
Podwoić stawkę, możliwe tylko przy pierwszych dwóch kartach, gracz dostanie wtedy tylko jedną kartę.
Rozdzielić karty może, gdy dwie pierwsze karty gracza są tej samej wartości np. dwie ósemki. Gracz dokłada automatycznie drugą stawkę (równą wartości pierwszej stawki) i może dobierać karty po rozdzieleniu.
Poddać grę można tyko po rozdaniu, gracz traci wtedy połowę stawki.
Ubezpieczenie jest dodatkową stawką możliwą tylko, gdy odkrytą kartą krupiera jest as. Gracz może postawić dodatkową stawkę, że drugą (zakrytą) kartą krupiera jest 10 lub figura (krupier ma Blackjacka). Gdy krupier ma Blackjacka, gracz przegrywa stawkę podstawową, a za ubezpieczenie wygrywa 2 do 1. Ponieważ stawką ubezpieczenia jest połowa stawki podstawowej, więc za wygraną gracz otrzymuje sumę pieniędzy przegranych w stawce podstawowej (stąd nazwa ubezpieczenie).
Jeżeli gracz po dobraniu kart ma więcej niż 21 punktów, przegrywa zakład i krupier zabiera jego żetony. Jeżeli natomiast gracz ma 21 punktów lub mniej, krupier odkrywa swoją zakrytą kartę i w zależności od liczby jego punktów może dobrać więcej kart.
Krupier musi grać według następujących przepisów: wziąć kartę, jeżeli ma 16 punktów lub mniej i nie brać więcej kart, gdy ma 17 punktów lub więcej (niezależnie, ile punktów ma gracz). Wygrywa ten, który ma sumę punktów bliższą lub równą 21.

Na naszych stronach wykorzystujemy ciasteczka (cookies).   Dowiedz się więcej   OK